christmas cup 07

Det är pardans på tv. Jag tittar egentligen inte i studiesyfte.

kommentatorn:
"Jag hade önskat att hon haft en kjol på sig"
(jag låtsas att han skojar)
"de är ju ett fint par men jag önskar att han kunde dominera henne lite mer"
"Ja hon skulle ju verkligen haft en kjol på sig"
"I den här dansen ska ju hon agera förälskad i sin dans partner... och helst i männen i publiken... det är ju en liten tease"
"och här ska han vara en matador och hon hans skynke"



Sjukt glad blev jag när jag såg att de buggade i dansskor á la balettmodell och eccoliknande gympaskor. Fotriktiga skor ftw!!!1 Men dessvärre kommer sen latinklasserna med 9åringar i högklackat och jag känner mig inte riktigt lika nöjd.

Jag klarar verkligen inte disco som stil. Det är inte för de neonfärgade chapsen och smaklösa utmanande rörelserna eller stressiga tempot. Jag tycker det är en ickedans. Folket är viga som utavbara helvete men de gör ju Aldrig färdigt en rörelse. De bara springer runt runt, ett jävla galopperande i hemska kläder som inte lämnar mycket till fantasin.

Och överstylade barn, små pojkar och flickor som ska se vuxna ut. Till vilken nytta?!
Just det, det är bara underhållning. ingen anledning att bli upprörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0