KNULLAR DU LIKA JÄMSTÄLLT SOM DU PRATAR?



Jag behöver komma tillbaka till mig själv igen.
Jag är inte alls säker på var jag ska börja men "slåfolkihuvudet"diskussionen hemma hos krille verkade öppna ögonen för mig på något vis. Jag kan inte beskriva hatkärleken inför mitt jobb just nu. Mest måste jag komma ifrån känslan av att vara slav under någonting vagt och luddigt. Samtiliga av mina överordnade är riktigt snälla och harmlösa. Ingen har någonsin uttryckt att jag gör ett dåligt jobb eller borde jobba hårdare, tvärtom får jag uppskattning för att jag gör ett bra jobb och borde landa i det. Det är svårt.

Igår kom könskrig Äntligen in! Jag känner mig ganska redo att ta mig an den, vi pratade massa om det hemma hos krille. Jag älskar att träffa kids som jag kan vara arg och glad och i samförstånd med. Så fina var de. Det tråkigaste jag vet är att vara på fest med människor som tycker att det är oparty att prata om genusvetenskap. Folk som tycker att man bara ska dricka alkohol, röka, och prata om lättsamma saker. Jag har inget problem med att göra ovanstående men vetskapen om att det är den enda sättet folk kan/vill umgås på gör med uttråkad. Jag har inget omättligt behov av att prata om genus, För guds skull, Nej. Men jag behöver veta att det går att prata om riktiga saker med vettiga människor. Jag fattar inte varför folk blir så provocerade av det enkla faktum att det inte är jag som är tråkig utan de som är enkelspåriga.

Jag skulle kunna skriva en lång lista på saker som är konstiga med könskrig och jag kanske inte ritkigt förstått ännu. Jag är snart igenom halva och har en helt del kritik, tillägg och åsikter mot mycket, men vet inte om jag är redo att uttrycka dem ännu. Det enda jag är helt och fullt klar över är att det borde vara skottpengar på Eric Rosén aka. Det ljuva livet. Kan han hålla sig i sin blogg och fotboll och krönikor i den respekterade och samhällsengagerade tidningen .SE skulle jag vara nöjd och glad.
Jag vill tillägga att jag inte uppmuntrar till att skjuta Eric så han dör (även om han grävt en bra djupt grop åt sig själv redan). Det vore nämligen olagligt och jag är en laglydig bloggare. Kanske ska han skjutas på en skottkärra fram, ingen vet. Men eric skulle väl behöva hyllas för att han kan på ett så välartikulerat sätt erkänna att han är ett svin. Även om Eric väljer att göra det i termer av "Eftersom alla män är produkter av ett patriarkat tänder vi enbart på övergrepsituationer" och "Eftersom alla män är produkter av ett patriarkat tycker jag inte om tjejer som tar lika stor plats som jag i det sociala livet". Sen fortsätter han bara att gräva för allt vad tygen håller. Dig dig dig, bury bury bury, som henrik berggren skulle sagt.


Och långfrukost och söndag och ligga i sängen hela dagen är så välbehövt. Det är så fint! Peter väckte mig framåt ett och det kändes så harmoniskt. Jag är lycklig som få att det inte blev någon match idag även om jag liksom kommer ha slutspelet hängande över mig ända till jag får det ur systemet. Jag kommer sakna christer, han har ju sen länge börjat underteckna sina uppgivna utskick medn "Christer- avgående lagledare"

bilden är här för att illustrera manlig vänskap som också tas upp i boken.
filmtips om ni är mer intresserade av fenomenet är ben & gunnar - en liten film om manlig vänskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0