morgonmumien

det är onsdag.
det är morgon.
liv ska jobba.
peter ska inte jobba.
06:15 klockan ringer - snooze
06:24 klockan ringer, trycker snooze och håller telefonen i handen
06:30något - tappar mobilen i golvet BAKOM sängjäveln.
Svär en liten ramsa och försöker förstå vad som hänt.
trycker iväg sängen från väggen med mig och peter i och hittar en enorm mängd damm bakom sängen.
fiskar upp klockan som strax efter ringer igen.
06:48 klockan ringer. Stänger av alarmet.
Peter : satte du klockan på snooze nu eller stängde du av alarmet helt
Liv: Ja.
varpå jag  mig om och drar täcket över huvudet. Skulle försovit mig om det inte vore för support och glada tillrop (nåja) från Peter. Så jag kom till jobbet och det var en skitdag. Jag somnade nästan när jag hade en evighetskonversation med en dement person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0