njut av livet, det går inte i repris

(Ovanstående är en av många klyschor i avseendet "jag önskar söka upp skaparen och prygla den lite lätt")

Hur ska man kunna njuta när det känns som en tjock sörja att vada sig igenom för små ljusglimtar som när jag stannar upp och tänker på det enbart är ljusa för att jag avvärjt en smärre katastrof. Och det är skönt att kunna andas ut för en sekund, men jag kan ändå inte andas in för jag har en klump i bröstet som är ivägen. Det känns lite hårt och svårt.  

Idag får vi besök. Jag ska vara påklädd och artig och nyduschad. hela tiden. Men det kommer nog inte bli som jag tänkt mig förut något att se fram emot. Det kommer bli att avvärja katastrofer, men det är också en funktion att fylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0