slicka uppåt sparka nedåt

Jag blev (förvisso med armbågen men ändock) inbjuden på chefsmingel imorgon. Mina gamla chefer och samordnare och nya samordnare (inte nya cheferna, dem ska vi nog prata OM) ska ses i skybaren på skrapan och dricka svindyra drinkar och prata framtidsutsikter. Jag hoppas att jag har nog vett i skallen att inte gå men OM jag går dit kommer det bli en av de bizarraste situationerna i mitt liv. Men utsikten är fin har jag hört.

I övrigt har folk börjat få problem med att jag sitter på kontoret. Jag är så att säga ingen verklig auktoritet för de flesta så de vägrar att meddela mig saker eller fråga mig saker. Särskillt vissa. Jag trivs så dåligt i rollen av att säga till folk saker och har ingen som helst beslutanderätt över hur folks jobb ser ut. Det är inte mitt fel att din lön är dålig, ditt schema är ändrat eller att gamlingarna är otrevliga. Men precis som tjejen i kassan på ica förväntas jag ändå ta ansvar för det här. Det kanske är befogat på vissa sätt.
Jag fick min första pik om detta idag, av henke. Jag tror det är bra att folk håller mig på jorden så jag inte blir en sån som sitter på sin röv dagarna i ända och himlar med ögonen för att folk inte jobbar fortare.

Min kära fd. sambo var på intervju idag hos indiedudechefen. Det gick fantastiskt verkade det som, hon blev erbjuden fast tjänst på stående fot. Sen får vi se hur hennes framtid ser ut, ska blir roligt att ha henne omkring. Ska även värva lille kusinen till jobbet, jag tror han kommer vara fantastisk i omvårdnadsbranschen. Seriöst, han ska inte stå i en videobutik och ruttna inte.

Det var något jag ville ha sagt men nu är lasagnen färdig så det får bli en annan gång.
peace out!


PS. straffet för att jag inte hinner läsa morgontidningen kom just. BODIL MALMSTEN signerade sin nya bok på akademibokhandeln idag klockan 17. Inte för att jag känner att jag har trehundrakronor till en bok riktigt, Men alltså jag hade ju kunnat smyga lite på henne. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0