the office part 2

jobb jobb jobb, nu kan ni sluta läsa.

Åh, jag förklarade för min samordnare att jag känner mig kass på det jag gör. Jag förklarade att jag trodde att jag gjorde ett bättre jobb ute hos gamlingarna. Och jag förklarade hur saker och ting låg till Hon stirrade lite lurigt på mig och sa sen att hon också känner sig otillräcklig och utan funktion ibland (även om hela företaget bokstavligen vilar på hennes axlar). Så vi kom väl överens om att jag kan göra de där uppgifterna en normalbegåvad apa klarar, men bara tills vidare. Sen ska allt bli som vanligt. 

Kul är dock att få vara med på chefsminglet. Sen Jag började på det här företaget har det legat någon form av mystik över chefsfrukostarna. Jag tror de åt rågbröd och drack kaffe. Ofta bullar och massa lyxigheter som fotfolket inte fick smaka av. Nu sitter jag där mitt bland dem och försöker insupa atmosfären. Jag känner mig nästan som en spion. 

Roligast är kanske vår avdelnings hösthälsning till våra vårdtagare. Det är en bild på cheferna och samordnarna och de ser EXTREMT frikyrkliga ut allihopa. Vi kom fram till att de mycket väl kunde varit ett kristet rockband. Jag är nästan sugen på att  göra ett skrivomslag till bilden.

Igår på jobbet var alla snälla mot mig. Speciellt alla som inte förväntas vara det. Utom de obligatoriska ringa och skrika och klaga-samtalen som kommer när man jobbar på ett kontor. Men det tog inte ned migg humör alls faktiskt. Dessutom somnade jag på lunchen. Det var riktigt riktigt skönt.

Men skönt med helg och fokusera på något annat. Ikväll har  krille kalas och idag ska jag fika med mysan!!!1 pepp.
Imorgon är det också helg och ledigt är trevligt. Ja tack. Jag gillart, något enormt.



bildtext: krille festar till det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0