Första dagen av mitt nya liv.

Jag unnade mig en rejäl sovmorgon, god frukost och riksdagsdebatt om samkönade äktenskap. Det får mig att önska att Alf Svensson är ett aprilskämt. Han säger saker som "hävdvunna erfarenheter" (om äktenskapets dignitet) och "självklart är det teologiskt" eller "det här handlar inte om diskriminering".  Han pratar om det där jag lär mig i skolan. Jag borde passa på att skriva en ner lite allt möjligt. Men först ska jag springa ut med återvinningen. På tal om detta såg jag någon som såg ut som min favoritgranne återvinna fel, förmodligen medvetet för att slippa gå så långt. Det är en känslig punkt för mig och det enda sättet för mig att fortfarande gilla personen är nog att låtsas att det inte var han.

Ang. debatten av homosexuella som vill gifta mig så är vi fortfarande kvar i att man måste ligga med någon för att förhållandet ska räknas som viktigt.

Dn's aprilskämt var LAMT som fan, vip kort i tunnelbanan. Skulle kolla när min tunnelbana gick sen och SL.se hade ett minst lika lamt skämt om att det ska bli olagligt att stå till höger i rulltrappan. Övervakningskameror och identifiering av gärningsmän. Kom loss!
Å andra sidan anser jag att första april stensuger, varför är det roligt att luras? Och varför är det roligt att gå runt och vara misstänksam en hel dag. Ett av mina livsprojekt är att vara naiv, jag tycker det är en viktig och vacker egenskap i en viss utsträckning. Men det är okej, knäck mig bara.

Här snackar vi däremot:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4785691.ab
MMM, men det är ju så aftonbladet skriver i vanliga fall med.



LOL. Nästa kristdemokrat säger att "det finns inget som säger att äktenskap är finare än partnerskap" EH? WAKE UP AND SMELL THE COFFE!!!1 Det relevanta är hur det ser ut juridiskt, inte om han tycker något är fint.

KD pratar om tvåkönade och enkönade relationer. Det är fanimej en bättre terminologi än den som kommer upp vanligtvis. Homosexuella förhållanden? Jag gillart inte alls faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0