Vaginadagen!

Japp, igår var det v-day. Jag volontärade som bekant efter bästa förmåga. Mitt gamla pophångel som jag inte sett på cirkus 5 år dök upp på planeringsmötet sist. Han är nog den sista människan i världen jag trott skulle sitta och prata feminism och bygga vaginor. Han hade enligt utsago fått en feministisk uppenbarelse när han läste om valfångst (Här är det på sin plats att gå tillbaka till konversationer som "varför hatar du kvinnor egentligen?" eller när han kallade min bästa vän en hora, ungefär då och därför vi slutade umgås förövrigt). I alla fall, ingenting har något med något att göra såklart men han hade läst genus A och B och vi pratade uppsatser tills det kändes riktigt jävla bra. JAg kommer vara sjukt nöjd både om jag skriver den och om jag struntar i den. Jag älskar insikter. Vi pratade bland annat om att man alltid måste komma fram till något, vilket man egentligen inte måste. Därför kan slutklämmen på min eventuella uppsats bli "informanterna gav inte entydiga uttryck för genusföreställningar kopplade till innebandyspelandet, kanske för att mina intervjufrågor sög men det är lugnt". Jag längtar faktiskt! Men nu har jag en vecka på mig att läsa 1000 sidor till den andra kursen så morgonen spenderades halvnaken på balkongen med en maskulinitetsbok och en kaffe i nypan. I think i love my life.

Vaginamonologerna var såklart super! Jag träffade dessutom på nemi och sara och grejer. Det var t-t-t-t-toppen! Tiina Rosenberg var nog bäst. Fast det var väldigt många bra monologer. Jag älskar den med ungen som säger att hennes fitta skulle ha en bak&framvändkeps på sig om den hade kläder. bra unge!

Vi stod vid pysselbordet en del också, och för att folk skulle kunna göra olika fittpins fanns tillgodo ett gäng tecknade och otecknade snusk-tidningar från 80-90talet. Alltså en serie var helt genialisk och handlade om hur en snubbe fastnade med snoppen i dammsugaren. Vi roade oss kungligt, jag och mye. Jag gillar henne skarpt.

Nu lunch, sen tillbaka till studierna. Jag ska inte skriva något om att jag köpte mina drömmars skor förra veckan, det känns så ytligt. Det är ju ingen som undrar direkt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

köpte du dina drömskor förra veckan?

2009-04-28 @ 08:49:31
Postat av: ptr

nintendo släpper i och med morsdag ett speciellt nintendo ds-paket med en morsdag-designad ds och spelet proffesional cooking trainer. precis vad alla som någon gång klämt fram en bäbis vill ha som tack för det! nu kan dom ju liksom träna på att laga mat även när dom inte gör det!

2009-04-28 @ 08:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0