blogg rimmar på logg

eller vänta nu, är det därför det heter så? shit pommes.


Jag känner ett behov av att skriva ned allt klarsynt jag tänker men jag tappar det så fort. Något säger mig att jag måste börja bruka papper och penna som på stenåldern men jag är inte säker på att jag är redo att gå så långt... Jag älskar ju att skriva för skrivandets skull men mina händer är inte gjorda för pennor. Hur som helst är resultatet att jag bara larvar runt här i bloggen om vad jag gjort idag. Istället har jag bestämt mig för att skriva minst tre (hyffsat) välformulerade texter i veckan som semiskolprojekt. Alltså för att komma igång. Jag har fortfarande min b-uppsats idé i huvudet om att renskriva annonser, men det dröjer ju minst ett år. Hur som helst ska jag skriva saker i bloggen som 1. har en röd tråd. 2. jag åtminstone har gemener, versaler och fetstilning rätt (inget jävla modebloggsslut med en fetstilad sammanfattning för dem som inte orkar läsa 400 ord.)

Det är soligt och fint och för varmt för långärmad tröja. Men ändå känns det i luften att det är höst. Det är inte sensommar som jag bestämt mig för att kalla hela augusti. Det finns inte en del av mig som vill bada och festival känns nästan bizarrt långt borta även om det är popaganda nästa vecka. För att citera p. "det är dumt att förneka. Mörkret är kompakt". Det lät sjukt deppigt idag och sånt får mig alltid att småle.


Bäst idag var att hitta en främling på soffan att dricka morgonkaffe med! Tätt följt av vädret förstås, men det är för klyschigt att skriva om vädret så jag har väl använt upp alla tecken för närmsta månaden för att orera om sådant. Hur som helst vaknade jag när peter gick till skolan och peter sa "bli inte rädd när du går upp, anders kompis sover i soffan" Jag mummlar något och säger sen "vilken liten!" och peter skrattar och jag har såklart glömt det när jag går upp. Som tur var kände jag på mig att jag borde klä på mig anständigt för en gångs skull. Sen pratade vi frankrike, uppstoppade djur och livet. Lite om cellbiologi också, men ett typiskt samtal om något men som inte handlar om det man pratar om. Jag pratade så som jag hatar när folk gör "eh, jaha. du skriver en masteruppsats om cellbiologi. Det vet jag ju inget om.. eh". Vad svarar man på sånt? Jag blir alltid lika ställd när folk har den inställningen. Jag bannade mig själv senare för mina sociala tillkortakommanden. På tala om det utarbetade jag en teori om socialt ansvar och varför jag gillar vuxna så mycket. Fast också barn. Jag antar att det är ungdomar och unga vuxna som skapar problem i vissa tillfällen. Kanske skriver ned mina funderingar någon gång.

Smet in på biblioteket (egentligen för att kissa, men fastnade vi tidningshyllan) och bläddrade i någon språktidning där jan einarsson pratar om inflationen av ordet "kring". Jag har inte tänkt på det tidigare men när jag läste artikeln blev språkpolisen inom mig helt rosenrasande. Just eftersom det är uppsatta politiker och tjänstemän som slänger in "kring" i sitt ordbajsande istället för att använda sig av en korrektpreposition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0