jag hjärta bodil

Jag har lånat en talbok av bodil malmsten och lyssnar på den ofta och somnar till den varje kväll. Fast jag bara läst en och en halv av dem jag har i bokhyllan. Skönlitteratur ligger mig inte närmst om hjärtat, det tar liksom emot. Jag hoppas på att inte behöva syssla med sånt i skolan alls. Imorgon har jag upprop och får titta på mina nya kursare. Jag är mycket förväntansfull.

Idag kände jag att jag ville skriva något om mina föräldrars äktenskap men jag vet inte. Vad har jag med det att göra?
Var hos far idag iaf och han gav mig tips inför den stundande vandringssemestern. Jag har nog en liten scout inom mig. Jag gillar naturen nästan mest.

Något som är intressant med intressen är att jag inte orkar bli full längre. Eller oftare än många andra förstås men att gå ut och dricka öl en gång i månaden och ta det sällsamt är ändå ganska lite. Jag tror inte jag känner att jag har tid. Eller jo, massor av tid som jag vill använda till annat.

Igår flyttade mikael in. För typ tredje gången men jag menar nu kom han hem på riktigt. det gör mig glad.
En annan sak som gör mig lycklig är att bloggbubblan håller på att spricka. Det är fånigt att ens bry mig men jag ser det som ett slag mot oifrågasatt ytlighet som enda ideologi. hjärntvätt av unga tjejer att bli goda konsumenter och lagom anorektiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0