skolstart!

Ja alltså det var upprop igår. Jag fick framstå som käck och framåt och småprata några ord, samt rädda minst halva klassen från att inte komma in i salen. Ja, en riktig hjälte var jag. Sen satt alla knäpptysta i klassrummet minst 5 minuter som kändes som en evighet innan den okarismatiska institutionssekreteraren berättade saker som vi fått mailade, postade och berättade för oss ett antal gånger. Alltså, intet nytt under solen. Förutom att per jobbar på kåren nu, det var festligt. Jag insåg att jag inte hade rena kläder på mig på eftermiddagen och ropade "ska jag bara vara hel och ren eller ska jag ha någon provocerande tröja på mig?" "provocerande" svarade peter så jag antar att mitt första intryck blev ung och vild. Många i min klass är vuxna och det tycker jag om. En ser ut att vara tolv och det är också lite gulligt. Alltså är jag supernöjd och längtar efter första delkursen. Första delkursen är språksociologi. Språksociologi, liksom! Smaka på ordet! Jag vill knapra i mig det, jag fullkomligt älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0