Någon LÄSER min blogg.

Förutom att fira med versaler på fel ställe tänkte jag kopiera in kommentaren:

"Sonam  (
[email protected])
om skeppet igen.:
Förslag: Gör en seriös analys om du vill bli tagen på allvar. Även om all kritik mot SD är befogad, är det där ovetenskapligt, lågt och till och med korkat."

Alltså börjar jag från början. Påstående ett "om du vill bli tagen på allvar". Mitt behov av det var inte särskilt stort då det var en liten fånig textanalys som skulle bevisa att jag behärskade vertyg som läsbarhetsindex och liknande. Det är alltså inte en text som är menad för allmänheten. Om Sonam utan min vetskap har läst den texten är det bara att beklaga.

Påstående två "även om all kritik mot SD är befogad". Min text var inte en kritik mot SD. Oavsett vad jag i övrigt känner inför det partiet var slutsatsen i min textanalys att SD hade en bättre mottagaranpassning än KD. Med bättre menar jag om en väljer att förutsätta att alla som är röstberättigade inte behärskar ett relativt "svårt" språk.

Sista påståendet "ovetenskapligt, lågt och till och med korkat". Öhm, ovetenskapligt vet jag inte riktigt hur jag ska bemöta då användandet av de brukstextanalytiska metoderna var helt okej. Hade det varit en masteruppsats i sociologi hade det varit okej att ha invändningar. Lågt? inte lika lågt som öh vahettere. Korkat tycker jag inte alls att det är, tvärtom anser jag att det är smart att kunna avgöra hur mycket energi som krävs för en uppgift och inte överdriva det.

När jag skrev texten och blogginlägget var jag inte så nöjd men nu har jag fått hjälp att inse att jag borde vara jävligt nöjd. Heja mig!






Kommentarer
Postat av: sibel

heja!

2010-05-13 @ 12:15:33
URL: http://dcw.toobigtofitinhere.com
Postat av: Xecute

hahha, där fick han på näsan! You go girl, du har såå rätt i att du ska vara nöjd! Jag älskar folk som kan ge puckon bra svar på tal!

2010-06-15 @ 22:50:07
URL: http://xecute.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0