all the b-boys in the house!!

Avdelning; Ska du aldrig sluta tänka på genus, det är faktiskt bara en dans.

Häromkvällen var jag på open jam på parkteatern. Parkteater är mysigt och bra, breakdance är fortfarande väldigt kul i min värld. Men det är inte bara min värld, det är fortfarande riktiga världen där allting kan bli en snoppmätartävling om man bara vill. Hiphopkulturen är på många håll en herrklubb och tjejer göre sig i regel icke besvär. Sist jag slog upp en hiphoptidning var det 60 sidor män och en (!) brud. Hon var inte överdrivet påklädd. 

På open jam var det ca 50 pers som dansade. Några var riktigt duktiga men ändå var jag överraskad att de inte var ännu mer extravaganta grejer. (Liksom hallå, är det nåt inoficiellt EM så är det,) Av dessa 50 personer var det en(1) tjej som syntes på scen. 

Konfrancieren (som försökte förklara hela tävlingen på knackig svengelska) skrek förtjust under hennes första solo "en tjej en tjej, här har vi en tjej" Fast på engelska dessutom. Så det lät ungefär "A B-GIRL!! YEAH A B-GIRL!!1" (kom ihåg den halvtaskiga amerikaniserade svengelskan). Och jag tänkte låtsas som ingenting först, men när han gjorde det igen och igen lessnade jag lite smått. Hon är väl för guds skull där för att dansa som alla andra?! 

 Jag satt och önskade att killen med playboybunnie skulle ramla, mer eller mindre hela showen och undrade om NÅGON utom jag förstod hur töntigt det är att konstant ta sig i skrevet i klassiskt emineminmanér. Insåg dock hur lik min mor jag börjar bli och killen ramlade inte (Jag hade jättetrevligt ändå)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0