BRING IT ON SUCKERS!



Hej, en stor del av min identitet är innebandymålvakt. Målvakter är arga och lite dumma. I bästa fall viga men det vet jag inte om jag orkar med. Jag överkompenserar dryghet om jag måste.
Hursomhelst lades mitt korpenlag ned förra säsongen och har återuppstått i ny regi. Denna sk. regissör och teamleader har också behövt döpa om laget eftersom vi inte spelar för stuvsta längre (troligen blev vi utsparkade men jag har inga säkra belägg för det). Han är en skojig och spexig typ, så han döpte laget till Dårfinkarna. Jag skämms ända in i märgen, vilket typiskt fall av vuxenhumor.
Jag har iaf glömt höra av mig och i egenskap av målvakt är jag såkallat viktig. (Jag trivs lite med det) Så nu har jag varit eftersökt med ljus och lykta. Fniss. Min trevliga lagkamrat hade till exempel hittat mig på helgon! Men nu är den förlorade målvakten återfunnen och vi kan leva lyckliga i alla våra dagar.
Kikade lite på spelschemat, vår första match är som följer:
5  20.30  Unika Partiet        -    Dårfinkarna           Liljeholmshall 2  
Hahahahaha, jag dör. Där snackar vi ju riktig humor, inte "Mixat till max" eller "nederlaget" (som förresten är mitt hatlag av så många anledningar) Hoppas vi spöar skiten ur dem ^^


image26

Imorse hade min chef Make it work-minen och gav mig sinnessjukt mycket arbete att hinna med innan 9 på morgonen. Jobbet var sinnessjukt och det är inte meningen att det ska bli så stressigt, det vet jag men jag hatar den minen. Kan de inte tracka någon annan stackare?!

Det finns en chans att jag startar en dokusåpa som heter något i stil med kollektivaspiranterna eller real life treportar. Det bara haglar in folk som känner någon de tycker ska bo med oss. Jag blir helt hispig och vill kolla upp alla i minsta lilla detalj medan Peter tar allt med ett upphöjt lugn. Jag önskar att jag vore honom ibland.

Nu framstår det liksom som att jag verkligen sitter och tror att det är självaste unika partiet vi ska möta i korpen. Jag är väl inte hur dum som helst. eller? gled iaf in på deras sida och hittade följande citat ur partiprogrammet "Har Sverige verkligen sparat tillräckligt med dessa höga skatter för låginkomsttagare?". Jag försåtr rent språkligt inte vad de vill, men det blir ju värre. Ta tillexempel punkten där de ska lösa kvinnors utsatthet  med hjälp av flera poliser. Men de är väl inte ensamma med antifeministiskt perspektivlöst högerdravel. Hursomhelst, Unika Partiet är nästan lika kul som skånepartiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0