En blinker en bokaffär en ledamot

image8


Självklart vill jag se en kvinna i akademien!!1 Dock är deckare för mig helt oförståligt så jag hyser inga känslor för Camilla Läckberg varken åt ena eller andra hållet. Bodil Malmsten har jag egentligen inte heller läst på så mycket om/av. Men hennes språk och iakttagelser bara i finistérebloggen gör mig varm och mysig i magen. Jag antar att Eva Ström är lågoddsaren och den som lever får se. Roligast är dock aftonbladets(sidan råkar vara startsida på datorn, skyll inte på mig) beskrivning om Björn Ranelid:

"Författare. Uppfinnare av det sk. ranelidska språket. Flerfaldigt prisbelönad. Håller på Malmö ff i fotboll".

Ja visst, men hur ska vi kunna ta ställning till hans litterära kunskaper utan att veta vad han håller på i hockey eller innebandy? Innebandy är ju en väldigt stort sport i Sverige, inte sant? Och att han skulle uppfunnit ett helt eget språk som råkar ha det slumpartade namnet "ranelidska språket" är ju in i vassen så begåvat. En annan rolig sak är hans fru, Hon kommenterar de sk. påhoppen i Maja Lundgrens bok Myggor och tigrar;

"Det här är skrivet av ren elakhet. Är det någon som värnar om kvinnan så är det faktiskt björn"

haha. Humor på morgonkvisten är trevligt. Om någon vill köpa Björns telefonnummer av mig föreslår jag att ni börjar budgivningen nedan. Kom igen, ni vet att ni vill!!!1 Nåja, ovanstående citat av frugan kommer från tidningen macho där Intis krönika handlar om rättsväsendets agerande i fråga om våldtäktsmålen de senare tiden. Jag förstår vad han menar men jag vet inte om folk i regel förstår det, eller om det är bra uttryckt. Fast Inti har sagt att det inte spelar någon roll, jag är inte hans publik och jag antar att han har rätt.

Däremot har jag en enorm lust att knarka ner den sk. stureplansprofilen och misshandla honom medvetslös i några goda vänners lag. Man kanske kan ta med lite vin och göra en helkväll av det, fredagsunderhållning. Faktum är ju att han bevisligen gått med på våldssex (please, låt inte det begreppet fastna) så nu är han rättsslös. Inget jag gör kan väl vara olagligt, oavsett om han försöker freda sig eller säger nej.
(och så vore fallet om han inte haft en penis.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0