it's a matter of PRIDE

...Klottrade jag på trottoaren när vi lekte med gatkritor förra året på ringvägen. Jättestort skrev vi och solen sken så vi höll på att gå sönder. Dessutom hade jag knallrosa solglasögon för att inte min ENORMA ögoninflammation skulle synas. Men alla ville ju se ändå så det hjälpte inte.

I år är förstå året på gud vet hur länge som patricia inte kommer ha foamparty, då folk fick skador på hornhinnan av skummet, bl a yours truly. Dock hävdar jag tillskillnad från patricia att det var goddamn worth it och jag skulle gärna göra om det. Men i år är det beach party i stället. jag råkade säga det till en tant på jobbet, då tittade hon anklagande på mig och frågade om det är därför jag ska vara ledig imorgon. Oj. Från början var det ju inte ens mitt fel, jag fick inte ens jobba, då är det klart man planerar att svira lite.

Igår spelade marit på priden, efter två hemska humornummer. Första var bara tråkigt men det andra var stötande för allt vad genustänk och god smak heter. Tur att jag inte är en bitterfitta och tar illa vid mig då... eh?
Hursomhelst kom jag över det när marit kom igång, hon var strålande. Dock lite för mycket ballader och avsaknaden av bandet var lite för tydlig tyvärr. Som tur var satt vi på berget utanför och betalade inte ett öre för det kommersiella jippot som pågår inne i parken.  Ljummen sommarkväll och folköl är skiten det, hade det så bra som bara går.

I-poden har kommit. Den är ännu finare än jag kunnat tänka mig, alltså verkligen <3 Dock har jag haft fullt upp och inte hunnit inviga den ännu. Den är mindre än jag trodde men tyngre. Jag tänker som inte på att hårddiskar väger. Men obviously.

Idag var jag duktig och gick till jobbet själv. Är kanske lite bortskämd med att bli väckt och släpad till jobbet, vilket visade sig av min försovning i helgen. Måste jag ta ansvar själv helt plötsligt blir det så svårt. Inte så att jag inte klarar det, bara det att en vänjer sig av vid det.
Hursomhelst lyckades jag idag och det kommer bli en lååååång dag. Ska lägga mig och vila en stund men vet inte om gräs eller soffa är lämpligast. Jaja, det är mycket med det jordliga.

ÅH, typiskt nu glömde jag ju skriva allt om priden jag loggade in för att skriva. En annan dag, kamrater. Om bara comhem vill kicka igång vårt internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0