my oh my

136845-6

Jag känner mig så livsoduglig.
Jag vet att det går över snart.
Jag vet att det är som det är.
Men jag vill inte slösa bort en hel helg på ingenting.

Jag ska spendera dagen med veronica mars (se bild) och på något mirakulöst sätt städa också.
Egentligen tycker jag ju att det är lite roligt så det borde gå. Men idag är handbromsen i, trots kaffe till frukost.


Tilläggas till blodgivardiskussionen jag för med mig själv bör faktumet att i broschyren står inget om nämnda fenomen (kvinnor som har/har haft sex med män/man som har/har haft sex med män). Jag undrar vad DNs källa är. Och så undrar jag om alla svenskar känner till sina sexpartners tidigare partners... Ibland tror jag blodcentralen är det yttersta beviset på någonslags gammeldags moral och dygd. Visst kanske jag har en bild av att folk är mer lösaktiga än verkligheten men jag tror sexualitet som term blir mindre binärt än för 50talisterna. Idag finns bögarna ibland oss, precis som vanliga människor(!). KurtArne som är 70 och ger blod kanske vet att han inte haft sex med en man och ganska säkert inte heller indirekt. Men ju mindre viktiga ettiketter blir desto större chans att bögblodet till sist hittar till blodcentralerna. Och ärligt talat, borde vi inte hitta på några käckare regler som andas tvåtusental? Eller ska folk behöver ljuga sig in på blodcentralerna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0