thank you thorn

Extrainsatt blogginlägg för att säga att min i-pod håller på att invigas. Varför denna fördröjning, frågar ni er? Slapphet, sjukdom och sociala tillställningar har gjort att poden fått ligga i sin kartong och bara komma upp en stund i taget under drömmande suckar från min sida.

Annars är jag helt trasig i kroppen goddamn, och ägnar tiden åt Dr Phil och liknande. Försöker uppdatera mig på brudens blogg också, typ om hon kunde avgöra vem som var mest lesbisk föregående vecka. Hon skrev lite om Dr Phil. Kul just nu är hennes informationsfilm om mens! http://www.kipara.se/mens.swf Sällan har jag sett något så genialiskt. (Men hon verkar inte så dumi det stora hela)  Och för alla er som inte klickar på länken i tron att det inte ska vara intressant lämnar jag med följande citat:
"Att vara kvinna är att ha ont i magen. Att vara kvinna är att skydda sig vid samlag. Ja... Jag måste komma ihåg att skydda mig vid samlag. Måste man ha samlag? Det kanske räcker om man bara skyddar sig."

När vi ändå är inne på det, hur är det meningen att en inte ska störa ihjäl sig på Libresse nya reklamfilm? HUR I HELA FRIDENS DAGAR SKA DET VARA ROLIGT OCH MENINGSFULLT MED DESIGNADE BINDOR?! Jag blir så oerhört trött på att det är så här civilisationen ser ut. Vad i hela dagen prioriteras för uppfinningar? Och vad är det vi tror ska sälja? Människan fördummas något enormt, i det här fallet den kvinnliga delen av befolkningen. Mig spelar det föga roll om folk vill raka benen, ansiktet eller pungen, men varför ska kvinnor behöva en gudinnerakhyvel med rosa glitter? Blir en bög annars?

Mitt skrivna språk blir verkligen värre och värre. Det fanns en tid när jag brydde mig ganska mycket om versaler och gemener och när jag kunde kommatera en text ordentligt. Nu är jag delvis medvetet väldigt frikostig med paranteser, kolon och semikolon. Men ändå, vart är vägen på väg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0