tillbaka på spåret?



Istället för att ägna ytterligare tid åt att ligga och gny och se dåliga tv-repriser/ veronica mars slog jag mig för bröstet och vrålade i bästa tarzanmanér och tog tag i min situation. Fy satan vad välstädat det är nu, sånt gör alltid att livet känns lite mer trivsamt. Ptr har dessutom hittat en fullt fungerande dammsugare! yay, så nu går det liksom att få rent här ibland också. När vi hade pysslat i ordning hela lägenheten till perfektion begav vi oss ut på äventyr! Jag fick både bli full och träffa människor igår. Och lära dem att moonwalka. Det gick bra, jag grät bara litegrann och nynnade tvångsmässigt när folk keffade. Inte relaterat till moonwalken alltså. Träffade bror och hade det allmänt bra mest nästan hela tiden.

För att hålla fast vid nynnandet så är det för jobbigt att säga emot varje gång någon är dum och ytlig, så jag nynnar maniskt istället för att slippa höra det. Tror att det kommer från jobet, då kan man ju inte alltid säga emot när folk säger dumheter. Så när jag bli allt för ansträngd börjar jag nynna på snoddas, det går bra.
Men vissa saker är jag mer känslig för än andra... Och det är inte bara för att jag är sjukligt pk. Låt mig ha mina åsikter, jag håller dessutom inne med dem ofta. Jag hatar överallt annat när människor i min närhet suckar saker som "men måste du alltid tjata om det" i situationer som att någon sitter och vrålar FITTAHORA. Ärligt talat, är det Jag som är jobbig? Ska bli skönt att hälsa på Emil, han är också kvalificerad bitterfitta.  Så skönt att prata om vissa saker med någon som inte suckar, utan faktiskt har åsikter i frågan.

En gång fick jag en stereo av blå som var typ det sämsta man kan hitta (förlåt, det var jättesnällt ändå) den brummar som ett tåg så man måste höja musiken ganska mycket för att slippa brummandet. När vi skaffade ny stereo var jag så glad att slippa den men attans bananer, då ville sof ha den i köket för att lyssna på radio (vilket i sig är en styggelse eftersom hon lyssnar på konstiga operor och liknande om hon får välja). Men det fina i kråksången är att den har kasettbandspelare :D så nu lyssnar jag på lite gamla band. Har dock hela blandbandssamlingen hos mor i en stooor kartong i källaren. GUD VAD INTRESSANT, LIV.

(hejrå nu ska vi baka rabarberpaj)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0