om du har ett äpple vill du dela det med mig?

(fuck you very much apple)

Här sitter man i godan ro och bloggar barn men vad händer?! Jag hamnar i precis samma situation. Eller alltså jag är inte gravid, tack gud, men jag ska köpa en i-pod. Jag ser den redan som min lilla älskling men det är inte det jag syftade på. Nej, jag har just lärt mig att i jakten på fildelare (usch usch usch) har apple varit smarta nog att se till att en bara kan koppla in sin i-pod till sitt Egen i-tunes. Det vore såklart prima om jag hade mitt egna i-tunes. Eller alltså den installeras obsiously från en skiva man får med gay-poden men jag har för guds skull ingen dator. Tror ni jag är gjord av pengar eller? Så datorsituationen visar att det mest rationella (men inte enda) alternativet vore att installera det på Peters dator om han godtar detta (och det inte skulle förstöra något), men är inte det som att förlova sig? Tänk om han drar med datorn och jag står där med en i-pod varannan vecka. Missförstå mig rätt nu jag bryr mig föga om en liten pryl jämfört med the love of my life men det är Pressen. En gång var pressen bara biljetter till en konsert två månader framåt och jag älskade den. Nu är det helt plötsligt elektronik inblandat.

ps. idag handlade ring p1 mest om att säga hej. Lagom spännande, men det ringde en fd. mansjourare/maskulinist in och började jiddra om tusen saker samtidigt utan att hålla sig till ämnet (vilket är mer regel än undantag i det programmet förvisso^^). Slutklämmen var alltså att allt är feministernas fel, en roande iakttagelse. De pratades från början om hur dyrt det var att leva som frånskild i vårt samhälle. jourkillens slutsats var att man skulle skaffa någon att bo med direkt om så bara en kompis.
programledaren- men om man är trött på det och har levt med män eller kvinnor som har varit jättejobbiga
jourkille- det här är så typiskt alltså, det ÄR inte fel på alla män!!1 man kan inte säga så, det här har jag mött på så många gånger. YADA YADA YADA. Och här kom han fram till att det är så SYND OM MÄNNEN. punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0