pur lycka och kärlek!


Alltid är det när jag har negativa känslor jag behöver få utlopp som jag lyckas blogga. Det är en lite tråkig trend som jag kanske skulle bryta ändå. just nu är det några timmar tills jag tar mig till arvika, det känns så fab. Peter ligger på sängen inne i vårt rum och lyssnar på bowie. Att en sån grej kan göra mig så lycklig. Pirr.

Jag har med min gamla nokia till festivalen så jag inte tappar bort min nya fina telefon. det är bra av så många anledningar. Till exempel har jag glömt helt hur den funktionerar så jag håller på att få spel ens innan jag börjat använda den. Men det absolut spexigaste är att den saknar NaviKey (tm). det vill säga knapen som gör ALLTING. så jag hittade en pin med en röd stjärna. Nålen passar liksom att trycka ner i hålet, men den är lite för lång. Så jag har satt fast den utstrickande röda stjärnan på knappsatsen med några varv papperstejp. Ibland blir jag så stolt över mig själv. Bild kommer ^__^


Idag flyttar Lars. Han ringde igår för att citera Nyamko Sabuni: "Även när jämställdhet är uppnått är det inte jämställt" (fritt efter lars ord, kan ha missat nåt eftersom han diskade samtidigt).
Jag kan enbart tolka det som att hon inte bryr sig. Nyamko trivs bra i regeringen men precis som att Försvaret, vad jag hört,  nekar de mönstrande som är mest överentusiastiska till vapen (och då frågar man sig hur tommy kom in ^^) kanske de borde anat oråd någonstans på vägen mot att göra Sabuni jämställdhets- och integrationsminister. Begreppet "drag under galoscherna" blir än en gång aktuellt.  Fast å andra sidan är det väl inte många i folkpartiet-hej-vi-gillar-språktest som sätter sig emot hennes hetsande mot det mångkulturella sverige. Vad hände med det folkpartiet som tog avstånd från populistisk främlingsfientlighet? I den klassiska valnatten 1991 lämnade Bengt Westerberg helt sonika studion när han tvingades sitta brevid Bert och Ian, Nu är det inte många formuleringar som skiljer Fp idag från Ny demokrati då. Jag inväntar spännt dagen då Alliansen faller samman.

Kommentarer
Postat av: Alina

Tummen upp på detta inlägg

2007-07-21 @ 22:35:55
URL: http://aliapan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0