sex helhjärtade försök att få in en mobiltelefon i munnen.

Eller dagen då peter var full.




Man skulle kunna se hela mitt liv som ett konstprojekt.
Eller en fars, bajset finns i betraktarens öga.

Anmälan till universitetet är inne nu, Inget jag kan göra något åt.
Det positiva i att jag var tvungen att leta upp chefen och be om tjänstgöringsintyg var väl att hon frågade om jag ville tillbaka till söder i november som vi sa (som vi sa?!, tänkte jag förvånat. det trodde jag bara var något vi sa. eller mest hon). Så jag gjorde en klassisk för- och emotlista och insåg att jag vill nog det. Jag vet vad ni tänker, jag har hyllat nya jobbet, jag har svurit på att aldrig kommer tillbaka till söder och jag har dansat fram längst gatorna med käpp och hatt. Är det bara för att alla de coola kidsen jobbar på söder som jag vill dit? Näe, jag hittar på söder. Jag känner mig hemma på söder, jag har 20 minuter närmare på morgonen. Och just de minutrarna är mycket sköna att sova vill jag lova. Dessutom håller verksamheten på nya jobbet på att gå åt skogen den med. Jag vill inte ha en ny militärchef.

Här är listan:

för söder                                                                              för  Nya stället
mindre avstånd                                                                 k's anekdoter och talfel
trevliga människor                                                           m & p
ny ledning (KAN bli bra)                                                  att det alltid finns plåster och kaffe
bra samordnare                                                               vara saknad på söder
kanske mer regelbundenhet                                            
Att faktiskt kunna orinentera mig

mot söder                                                                           mot Nya stället

ny ledning (kan bli skit den första tiden)                                  ny samordnare             
förväntningar                                                                      låååånga avstånd i vinter  
                                                                                       Segt att gå upp tidigt & själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0