x files

Och är inte det en backyardbabieslåt så vet jag inte var världen är på väg ^^
Nu börjar vi från början alltså, det är ingen idé att göra något annat.

susning säger:

  • X är den 23:e bokstaven i svenska alfabetet.
  • X är länsbokstav för Gävleborgs län.
  • X är talet 10 skrivet med romerska siffror.
  • X används ofta som variabel, dvs en okänd storhet inom matematiken.
  • X är en av ledderna i koordinatsystem, även kallad en vektor.
  • X är inom SAB-systemet på biblioteken beteckningen för Musikalier.
  • X är den kortare formen av namnet på ett fönstersystem vars fulla namn är X Window System.
  • X är ett Los Angeles-baserat punkband.
  • X är ett japanskt rockband år 1992 bytte namn till X-Japan.
  • X är en manga av CLAMP.
  • X används av vissa svarta amerikaner i stället för det efternamn de fick vid födseln för att markera att det under slaveriet förlorade afrikanska namnet är okänt, till exempel Malcolm X.
  • X används ofta som symbol, gärna ritad med spritpennahandens ovansida. Se även Straight edge.

  • image109


    Förutom att jag alltid haft en förkärlek för att rita x på händerna när jag är svinfull så förstår jag inte fenomenet. Kanske kan man börja i änden att ett ex är någon som stått en nära? I så fall  är mina defintioner kanske inte helt korrekta i det. Men x är det avverkade? De tycks hopa sig i mitt liv. Vissa mer passivt än andra.
    Norrlänningen har hört av sig nydupmad och ensam i hela världen. Jag vet inte vad jag ska göra med den informationen men jag försöker stå emot min vilja att hjälpa folk, som allt för lätt går över i något slags omhändertagande. (I don't want to be responsible for your fractured heart and its wounded beat)

    X nummer två bad mig hålla till mina gamlingar när jag pratade om karriärval, som att inget annat jobb riktigt fanns. Det var kanske på skoj med gav uttryck för något som fick mig att fundera. 


    Alltså, mina vänner, är dagens soundtrack Alanis Morisette - not a doctor
    Men lyssna på den då! kom igen. nununu!

    dagens roliga, fast från förra veckan:
    image111
    juckandet har inget med det övriga blogginlägget att göra. Alls.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    edit: Delar av ovanstående text är borttagen för inblandades skull. Exet dementerar att ovanstående. Exet säger " jag är väl inte studievägledare heller" hänvisar till statistik och diagram. Min far har alltid sagt att statistik är det lättaste sättet att ljuga. Jag tror helt enkelt män är från mars och kvinnor från venus. Ja, så måste det ju vara.

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0