yeah


Alla borde kolla på utställningen om ni är i kulturhuset. Eller vid, för den delen.

Jag har köpt nya lurar, bara för att de var fina. Sen klämde dem och jag har gått och tvekat hela dagen. Tills jag klev av tunnelbanan och såg en tjej med likadana lurar och tyckte hon såg jättetuff i dem. Nu ska jag bara modda dem lite så blir det bra. Jag älskar när insikter kommer till mig i form av andra människor, helst främlingar.

Jag ska få en matta. Helt gratis matta. bortskänkaren är en sån där som shoppar mycket och tröttnade innan den ens hamnade på golvet. Så frågade hon vilken färg vi har på soffan, så den skulle passa. Jag ljög att vi hade en soffa. Minns inte vilken färg, men troligen en jag gissade skulle passa mattan (som jag för övrigt tänkt färga in ändå).

Bra är att vaccin mot livmoderhalscancer finns på marknaden. Så himla viktig grej. Slötittar på Dr Phil som sponsras av något liknande. Dr Phil förklarar emotionell otrohet. Exemplet var att prata om sina känslor och framtiden i telefon med någon annan än sin partner.
Nu minns jag normerna igen. Jag har flutit in i ett mellanting mellan cynism och rosa moln och glömt att skriva arga texter om ägande. Men det är de här facken vi pressas in i. Många vill äga andra människors känslor genom begränsningar. Ju tajtare koppel desto mer att ta sig loss ifrån. Jag är inte dummare än att jag förstår känslan av att vilja väldigt mycket. Vilja en människa väldigt mycket och vilja bli viljad lika mycket tillbaka. Men någonstans måste en ändå vara lite rationell om man ska kunna ha ett fungerande förhållande. Hur fantastisk en människa än är finns det väl tillfällen när man vill prata om något med någon annan? Det måste det få göra. (Sen kan man förstås ifrågasätta djupet i ett förhållande om en aldrig talar om framtiden och känslor... Men det är inte på bekostnad av en annan relations djup).

Jaha, och det viktiga är att jag har 4 dagar kvar på nya jobbet. Jag ska alltså tillbaka till eländet. Gamla chefen har lovat att det är peaches & cream där borta och jag börjar tröttna på m. och på att åka vilse. Men lätt för chefen att lova guld och gröna skogar när hon slutar när jag kommer tillbaka. Hon har förresten sagt att jag kan/bör lämna henne som referens i olika sammanhang. Jag undrar vad hon skulle säga.

Jag har dammsugit och lagat mat och tänt ljus och är ensam hemma. Det är fantastiskt mysigt och skönt när saker blir gjorda. Dock är idag sista dagen att köpa biljetter till queerfilmfestivalen och jag måste bestämma om jag orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0