Det som händer just nu.

(Skrev just en lång och intressant blogg och blev utloggad från sidan. Det kändes inte så jättebra.)

Älskar jobbet. Asiaten på jobbet säger kuk istället för sjuk,  bajsgatan istället för bergsgatan och är fast övertygad om att jag heter Lur. Hon är aldrig tyst och jag tror vi skulle kunna bli the best of friends.

Ställde till en scen för chefen idag, om än bara i teorin... Förklarade med stooora blanka ögon att jag funderade på att gå ned på mina knän och be henne att behålla mig. Hon menade att det ska gå att ordna och jag är nöjd och nöjd. Åh, vad jag gillar människorna.

Samordnaren skickade iväg mig till ett nästan-palats på andra sidan stan och  frågade om jag var allergisk mot katter. NEJ! svarar jag och ångrar mig sen men förklarar att det spelar ingen roll. Sen var jag och åt med ptr och kliade mig konstant i ögonen. Sen var jag och fikade med comeon som har total snorfobi så jag försökte att låtsas att jag inte var täppt i näsan. Jag tror små vita lögner kan vara bra för en vänskap. Gosse, vad kul det var att se henne förresten.



"Hopp är min drog och officiella last.
Pessimism är en lyx för de mäktiga
Den har jag inte råd med."
 
Snart klar med boken, är jag. Jag måste säga att jag höll med henne mer i början och kan se vissa problem i hennes syn på kön och även kulturell tillhörighet. Men jag antar att man måste förenkla lite ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0