I ena andetaget

berömde jag nemi för hennes genomtänkta bloggar (vilket jag verkligen tycker) och sen sätter jag mig här och skriver det Andra dravel-inlägget för dagen. Jag kände bara ett så stort behov! Dels för att sjukdom orsakar sällskapssjuka och jag tror mig kunna ringa helt fel människor på en lördagnatt. Jag tror det kan bli sådär fel igen. Jag kan nog inte ringa och säga "Nemi säger att alla säger" och förvänta mig ett seriöst svar. Lördag är dagen då människorna är fulla.
 
här är en lista på människor som inte kommer flytta in i skarpnäcks gruppboende:

anledningen är vag, mestadels för att hon brukar sova på soffan.
Oh no you don't! not on my watch!!1
(till höger på bilden nedan)

anledningen att han gick och köpte en lägenhet får väl vara nog.
De andra två (mor och moster) är lite för vilda.

anna gillar ju visserligen att festa men jag tror inte det skulle fungerat i längden. Här fraterniserar vi oss inte med sossar i onödan.

Vi skulle verkligen kunna behöva en hemmafru men hon verkar ha boende redan.

alltså har vi EN kandidat kvar som ev. är intresserad:

Åh en sån glad. Detta kan bara bli bra. Dessutom har hon pluggat genus och är sansad.
Jag hoppas verkligen att få en slut på den här sambosökarsåpan.

tripptripptripp... Jag är helt på tå. Jag förstår ju inte vad som menas när folk skriver saker ibland och ibland så förstår jag PRECIS ffs. Men vad gör man med information man inte klarar. eller ÄH skit i det det var säkert inget alls. Ingen sa något och jag svarade inget. OKEJ?! Jag orkar inte älta och borde sova. Jag ältar inte på ett jobbigt sätt, det tar bara så mycket energi. Fast jag är inte ledsen eller arg, jag tror jag är nära ett genombrott.

De senaste åren har jag försökt gå en första hjälpen kurs. Jag vet att jag drog av en lapp med telefonnummer på när jag jobbade i visättra. Vad kan det vara, 3 år sen i alla fall? Sen har jag försökt mer eller mindre aktivt att hitta någon kurs som passar och funkar och så. Mejlade för några veckor sen igen och fick svar på olika röda korsetkretsar jag kunde vända mig till. Det fanns ingen i närheten där jag bor så jag ringde till innerstan. Svaret jag fick var att de skulle ha en nästa helg men den var full. Så kan det gå tänkte jag, men idag när jag gick hem från ica VAD tror ni jag ser om inte en lapp där det står att röda korset anordnar första hjälpenkurs I MITT FUCKING KVARTER imorgon. Ännu en motivering till varför jag inte ska gå ut och busa med de andra barnen. Jag är så otroligt nöjd. Så jag ringde och anmälde mig och han var snäll. Det är kul och imorgon måste jag upp tidigt.

Gladdum är typ det bästa ordet och imorgon måste jag skriva om tittmyran.

Kommentarer
Postat av: nemi

oj shit, vad har jag nu sagt att alla säger?

2007-09-23 @ 19:57:47
URL: http://neverendingnemi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0