real life kollektivet/ skarpnäcks gruppboende

Okej:status quo
* Vi har kusin som precis när vi tänkt be honom flytta hit köpte en lägenhet. Han är nöjd och glad och det är ju trevligt. Om än väldigt ironisk timing.
* Vi har N. som skaffat sig ett rum i innerstan precis när jag skulle höra med henne om hon ville komma och kika på rummet vi ska hyra ut. Hon trivs nog och det är ju bra.
* Å. bor kvar i götet, så där blev inget mer med det .
* A. tycks redan ha boende.

Sen är vi helt plötsligt inne på kompisars kompisar och läget känns inte alls lika bra. Däremot har vi en joker som absolut skulle kunna vara det bästa valet om allt är som det ska. Vi får väl ha kollektivmöte och konferera.



Snart är det kanelbullens dag och då får alla som vill komma och äta kanelbullar hos oss! Vi bakade bullar häromdagen som tog slut i ett huj. Det var roligt, vi bakade för att vi skulle ha kollektivmöte/ fika som inte blev av men gosse, vad uppskattade bullarna var.



Jag är helt lost i flyttarna, hemma och på jobbet. Allting är nytt, förvirrat, skrämmande och halvdant. Jag minns inte var jag har mig själv, finns det något litet att hålla fast i? Sen funderar jag istället på att ändra saker och ting ännu mer fast jag helst vill bromsa mig ur uppförsbacken. Det är en fin linje.
Men sen försöker jag påminna mig om två saker, för det första har jag kronisk beslutsångest. Så är det bara, jag kommer aldrig känna 100% för något. Jag har tvivel och får leva med dem, det är okej.
För det andra är det okej att inte veta från början, det är okej att fundera lite. Jag har inte bestämt vad jag vill med mitt liv, men det är inte så viktigt just nu. Det är viktigare att trivas och må bra för en stund.



Det blir nog bra. Snart ska jag bege mig på möte med Feminister i opposition på ABFhuset med den här stiliga karln. Tänk bara vilken kväll det kan bli.


Kommentarer
Postat av: nemi

du bloggar! antar att N är jag och jo jag bor i innerstan. men kommer gärna o hälsar på! kram

2007-09-13 @ 16:48:56
URL: http://neverendingnemi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0