Sponge bob <3

Mitt gamla kontor håller på att gå under. Jag antar att jag inte får blogga om det men allt går helt åt helvete (eftersom några av er vet var jag jobbar, samt det ser rätt illa ut). Men ärligt, ord kan inte beskriva och enorma desperata nedskärningar görs nu. Men chefen förklarar att det inte är nedskärningar utan "anpassningar" efter kundunderlaget. Som om folk är dumma nog att inte förstå när de jobbar på 200%. Alla måste omedelbart gå in på tjänstgöring varannan helg (kanske även kvällar framöver) eller gå ned i tid och förlora en tusenlapp eller två i månaden.
"Nu kan ju ni tycka att det här är att välja mellan pest eller kolera, men nu har i alla fall ett val"
Sa pedagogiska chefen nöjt. Sen meddelade hon att hon sagt upp sig så vi är inte hennes problem länge till.



Jag läste i en gratistidning härom dagen om trender just nu, att Manliga Mannen är tillbaka. Skönt, jag har verkligen saknat honom.

På det tema måste jag rekommendera Manlighet.blogspot.com,  Eric är ett geni. Jag önskar bara att det var jag som kom på det först.
 


Jag pratade just med kjell från pingstkyrkan. Det var trevligt vill jag lova.

... forts följer:
Sen åkte jag und peder till pingstkyrkans loppis och köpte en massa bra grejer. Bästa måste vara golvlampan, grymt vackert! Lovar att sätta in bild snarast. Jag hittade nästan en elvisp också, jag saknar verkligen elvispen. Linda flyttade för någon vecka sedan och jag har redan varit uppe och plingat på och lånat den ^^. Igår gick även peter upp med två konservburkar han ville ha öppnade, då även konservöppnaren flyttade med kidsen.

Just det, jag gråter en smula av glädje varje gång någon kommenterar min blogg förresten. Kom ihåg det. Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0