c'est la vie

idag ska jag dra en rövare och lämna in min tjänstledighetsansökan (ja, jag vet jag skulle ju säga upp mig och hade typ gjort det när jag fick kalla fötter och kom krypandes till chefen.) Den kommer inte gå igenom så då kommer jag ju ändå få sluta. Men det är alltid skönare att inte ha något val.

Idag funderade jag på vilka storverk min kropp skulle kunna åstakomma om den inte höll på att bygga visdomständer. Det måste ju gå åt en del kraft alltså. Vi får väl se vad som händer. I bästa fall kanske jag får vingar också.

Jag har dagstidningsförbud. Eller kanske mer än bojkott. Jag tänker inte läsa ett ord till så länge varje löp handlar om stjärnsund och varje tidning innehåller kladdigt sentimentala men framför allt äckliga detaljer om något som i mina ögon inte längre har något direkt nyhetsvärde. Jag kan låta kall nu men det är precis tvärtom, jag mår way too dåligt av att ens tänka på skiten. Jag tycker bara att allt för många gottar sig i äcklet. Alla har en bild av gärningsmannen och spekulerar i vad han mer kan ha gjort. HALLÅ?! man sitter väl för guds skulle inte och fantiserar om vad en grov sexualbrottsling kan tänkas göra. Det är väl sjukt om något.
Jag hade samma bojkott när det stod bobby överallt och den blev ganska långvarig.

Livet är på det stora hela detsamma. Det gäller bara att inte komma av sig. Det är klart att man kan komma att undra om vissa saker är konstanta, men det är nog tur att man inte vet.


Det är en stor skillnad på att vara artigt trevlig och att vara trevligt artig. Det sistnämda är alltför ovanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0