dear bloggis



Idag händer det inte mer än vanligt, men jag är pigg. Jag känner mig nästan frisk, peppar peppar osv. Fick mejl från någonslags säk-människa. Så måste jag ju fråga mig om jag inte är för gammal för Hultsfredsfestivalen. rockparty? Kom igen. Sist jag funderade över den här frågeställningen kom jag fram till att JA, det är för guds skulle klart att jag är för gammal för det där jiddret. Men så var det Lou Reed och kanske min enda chans att få se honom innan han går och dör (fast han är väl renlevnadsmänniska nu så han kommer väl leva länge... kanske blir buddhistmunk)
Så jag åkte på festival i småland. Jag hann inte mer än komma dit så träffade jag lilla anton. Anton som inte visste riktigt var han skulle gå och fick följa med mig. Anton som hade ett mögligt tält utan tältpinnar så han fick bo i mitt tält. Anton som hade med sig Två Bertböcker på festivalen (Ja, en hade väl inte räckt?). Anton som tog ungefär en halvdecimeter på sitt hörn i tältet. Han var ganska bedårande liten, de andra små som var sverigedemokrater och försökte dissa feminism när jag var i närheten var inte lika charmiga.
Men var försöker jag komma. Jag är för gammal, men det var ju ändå nästan ganska kul sist, väl? Poängen är att jag inte kan missa atmosphere igen, det går bara inte. Han är väl iofs i sverige en del men ändå.
Dessutom har jag lärt av mitt misstag förra sommaren att (för att citera grunge-anna) "Det blir ju inte roligare för att man är nykter" ^^ Men ärligt talat inte så mycket tråkigare heller. Om jag ska på festival i sommar blir det jobb, absolut. Inte bara för att min ekonomiska situation är lite si och så, Jag har alltid haft så roligt med mina funk-kollegor.

nostalgibilden:

image179

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0