TVÅ AV FEM

Den här dagen får två av fem. Då har jag ändå tagit i rejält av anledningen att jag hade en trevlig lunchrast med kul människor, samt att jag inte gjort något fatalt misstag idag (hoppas jag innerligt). Jobbet har gått åt helvete och diverse krämpor gör att jag är inte allt jag kan vara. Ovärt helt enkelt, det är nästan så jag skulle lägga mig och sova, klockan är i skrivande stund 18:24 men jag vet inte om dagen har något mer att ge. Möjligen om jag skulle gå och nalla av Peters Ben & Jerry, men jag vågar knappt äta med min tand.

Igår bestämde Jag och Peter hur framtiden ska bli. Med boende och sånt, det är sjukt läskigt. Nu är det bara allt praktiskt då. Och så det där med att säga upp sig, och så det där med att högskoleansökan ska vara inne snart som fan. Den lilla detaljen. Men vi är en bit på vägen, det är extremt skönt.


Jag som förresten trott jag skulle slippa löneförhandling och skit blev brutalt informerad av chefen att jag minsann slutar två veckor efter löneförhöjningen. I samma mening som han kallade sig själv kapitalist och massa annat larv, men han ska ju få barn till veckan så det är nog hormonerna. Alltså löneförhöjning för inte alls lång tid och så måste jag ta det ångestfyllda samtalet om hur bra jag är (skitbra förvisso, men jag pallar ändå inte). Nåväl, det är väl en bra övning.

Negativt är att jag idag kom på en sak jag kanske vill läsa. Det är typ den hundrade saken och jag behöver inte fler att ta ställning till. Kan inte bara någon riktigt klok jävel välja åt mig. Jag tror jag ska ringa Lina...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0