vägen till ett bättre liv. dag ett.



Jag har sovit konstigt i natt, det påverkar mitt humör mycket. Jag har dock inte vaknat kallsvettig med mardrömmar, det här är en ny en. Jag vaknar och kan inte sova. Vaknade kanske av tandvärk (visdomstanden gör come back) men sen kändes det liksom bara tomt. Nätter kan vara så hotfulla.


Såja, idag ska jag ut till hästen vilket är som balsam för en plågad själ. Jag bryr mig väl inte om det regnar för bövelen, lite regn har ingen dött av. Däremot kan jag göra en kort lista på saker folk brukar dö av men jag vet inte om jag borde. Grannen som dog nyss fick en hjärtattack eller något dyl knas med hjärtat. Det är sjukt vanligt heart failure. Som att hjärtat misslyckas. Misslyckas fastän det vill så väl. De där buddhisterna som tror att man har ett predestinerat antal hjärtslag på sig att leva tilltalar förresten inte mig. Bara jag tänker tanken så börjar hjärtat slå som ett litet fågelhjärta.

Nu har jag haft en vit månad. Det var ju inte alls så spännande. Fast jag kanske kör på ett tag till. Jag kanske kan vara nykter tills jag vet vad jag vill egentligen. Inte som ett straff men som för att hjälpa hjärnan att tänka lite. dessutom händer allt i mitten av april så tills dess måste jag vara mitt allra skarpsinnigaste jag.


heart failure.
nästan som filur.


ps. Idag ska jag träffa min long lost pa!!!!1 Hoppas jag känner mig pigg. det ska bli grymt att se henne. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0