Saker artar sig!



Jag fetingpeppar på spelningen och tackar igen gud att det finns människor med bra åsikter som gör sådär sinnessjukt bra musik. Kanske ännu mer de som går mot strömmen när det gäller hiphop och säger någon verkligt och vettigt. Jag ÄLSKAR saul williams. Jag älskar brandtal och allt det hemska och relevanta som får mig att rysa och jag älskar att han vågar se det. Men nu pratade jag ju om atmosphere. Spelning nästa vecka, det kommer svänga. Samma dag har jag upprop i skolan... Jag har fått hem ett brev med checklista och inbetalningsblankett för kåren (jag vill inte, säg att jag inte måste vara med i kåren). Hur som helst känns skolan verkligen så rolig att jag håller på att sprängas. Jag är fortfarande jättenervös och kommer ha seriös hjärtklappning när jag går stegen till skolan och går in genom fel dörrar osv.
Igår var jag småfull och ringde moa bara ändå, jag passade på att prata genusstudier så hon fick lugna mig. Moa är så satans bra. Idag var jag hemma hos sof och klappade hennes hund och hennes bäbis (den förstnämnda ska de tyvärr lämna tillbaka men den första behåller de). Hon lånade mig lite kurslitteratur och sa att det kommer gå skitbra. Jag litar på soffi, det kommer gå skitbra. Sen ska vi läsa C-kursen tillsammans. Så sa hon.
En av böckerna de haft var om historiska sexualiteter och jag bläddrade lite i den... Foucault, here goes.Jag fastnade dock med Fanny Ambjörnssons doktorsavhandling "i en klass för sig" som handlar om olika kvinnligheter och jag bara älskar henne. Inte så att jag vill gifta mig med henne men vissa saker har sån finess att jag önskar att jag hade skrivit det... En sak som måste kännas konstigt är väl ändå att ha med någon ens far skrivit bland noterna. Eller nej? Jag älskar honom litegrann också.


Pieuh, mycket att säga. Annars är jag mest i stallet och kramas med frasse. Jag ska bli hästtjej igen, det är så mycket annat som inte ger mig något. Jag skulle kunna tänka mig lite sommarväder också men sen är jag nöjd.

okej! om jag ska gå i skolan MÅSTE jag sluta överkommatera allting jag skriver. Alltså det kan ju verka roligt och charmigt men tillslut kommer jag inte kunna sluta med det. Jag kanske till och med skulle börja skriva bloggen lite mer grammatiskt korrekt. Det är värt att fundera på i alla fall. 

pepplista: 
- bäbis, hund, häst och dyl. okomplicerade varelser
- feministböckerna
- skolan
- musiken
- ensam hemma! 

Kommentarer
Postat av: Anders

Ronny Ambjörnssons böcker var kanske de bästa på idéhistorian. Och jag överkommenterar allting jag skriver också, men än så länge har det gått bra!

2008-08-14 @ 17:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0