just nu: Blickteori

Hette det ens så? Jag tyckte nog läraren var lite väl noga med att påpeka att det är en radikalfeministisk tes. Alltså på 1900talet har radikalfeministisk teoribildning varit både framstående och viktig för feminismen. Kan alla sluta se det som en avart? Jag tror inte till hundra procent på allt som gjorts i radikalfeminismens namn och inte heller marxismens. Men jag ser poänger och blir inte provocerad av dess blotta existens. Tänk allt ondskefullt som har gjorts i demokratins namn?

Imorgon ska vi hålla tal i skolan. Retorikövning. Igen. Jag är lite sugen på att använda mitt gamla tal men eftersom det här handlar om helt andra saker går det inte. Vi skulle dock få ha en persona så jag funderar på att ha en ond sådan och försöka få in samtliga härskartekniker på två minuter. Det ska väl inte vara så svårt?
Peter kom just in till mig när jag satt framför datorn och frågade om jag hade börjat skriva.
"Men jag skriver ju ser du väl?" utbrast jag, varpå Peter tittade efter och såg mig skriva in www.hotmail.com. Det räknas ju som skrivande även om jag skriver helt fel saker. Helt fel, ja.

Idag lämnade jag tillbaka f-ordet. Jag har läst ut den men framförallt har jag fått nog. Just nu känner jag inte för en fullständig recension men håller med personen som sa att de är verkligen mot en ny feminism. Dessutom gillar jag nästan lika mycket att lämna tillbaka böcker som att låna dem. Dels för att jag får vara i bibliotelket vilket jag förvisso är typ jämt. Men också för att det är skönt att ha läst ut en bok och det känns tryggt att ha lämnat tillbaka den i helt skick utan att tappa bort den. De på biblan är fortfarande mysiga. Idag frågade jag var de köpt sina gosedjur, Bu & Bä. Jag älskar Bu & Bä av den enkla andledningen att de liknar Pumin, min låtsaskompis. Hur som helst var de hjälpsamma och hur som helst lånade jag en bok om akay som jag älskar lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0