KBT?

Om någon skulle fråga mig vad KBT innebär skulle jag först fnysa och fräsa, min nästa reaktion blir min fabulösa förenklade förklaring. Jag kan till och med ha fått den från kvalitetshumorprogrammet vänner. Alltså, poängen är att någon har ett problem så säger man MEN SKÄRP IHOP DIG, eventuellt följd av en lavett. Är man sen rädd för spindlar så blir man instängd i en hiss full med spindlar tills man inte är rädd längre.
Jag har någon allvarlig fobi mot en person i min närhet och när jag ser i Peters blick att han tycker jag är galen när jag pratar om det inser jag att jag är det. Så nu försöker jag bli instängd i någon hiss samtidigt som personen. Kanske mest symboliskt, men jag försöker också hålla mig i närheten så jag inte ska kunna bry mig. Alltså till exempel bre en smörgås precis som att det vore helt naturligt att jag stod och gjorde en smörgås. Fake it till you make it, som andy säger. Det kan vara det viktigaste rådet i männsklig interaktion. I alla fall om man är lagd åt mitt håll.

image160

När jag gogglade på skiten hittade jag den här bilden och ni förstår väl att man blir rädd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0