guuud, socionomer!


Gårkvällen var trevlig som få och jag måste säga att det är värt baksmällan. Idag mår jag tokigt. Jag är helt efter i huvudet och kroppen lyder knappt. Trots detta har jag helt heroiskt jobbat. Jag är så stolt, och nu är det över.

Alltså från början: Min kavaljer för kvällen var abbe som hittade mig på centralen lite för sent. Vi stod på tuff lista och fick stämplar och satte oss i loungen och väntade på de lyckliga examinerade + sami. När de dök upp var de redan runda under fötterna och det blev mycket dans. Some chick provocerade mig helt sjukt med att vara så lesbisk. Det har aldrig hänt mig förut och känns inte helt pk, men det kändes liksom inte helt okej att känna mig tjejigare än henne. Jag försökte hävda mig på diverse tragikomiska sätt tills jag tröttnade och stod och flinade och fuldansade schlager utan minsta tanke på image. Jag måste tillägga att ovanstående är en livsstilistisk fråga och inte på något sätt anknyter till vem hon (eller jag för den delen) ligger med. Det bryr mig liksom inte.
Träffade feministerna socionomerna och fina fina människor, Det var något slags skimmer över hela tillställningen. Folk beställde läsk i baren, knuffades inte och hånglade inte. Väldigt konstigt kändes det. Jag är van vin sprit, våld och köttmarknad. Och när jag gick hem och hon från irland tog mig i handen och sa att det var synd att jag skulle gå kändes det som att jag önskade mig in i sammanhanget. Vem vet, det kanske vore något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0