Lediga dagen!

Jippie yay! Idag är lediga dagen, Hurra!!!1 Igår fick jag mitt nya schema. Schemat för mitt nya och glassigare liv, Herrejisses vad nöjd jag är. Jag är så nöjd så det rinner över. Dock ska vi se när själva arbetsschemat är färdigt vad de hittar på åt mig. Från och med nästa vecka kommer jag och Ptr jobba samma helger, bara en sån sak!!


Jag inser att jag inte skrivit något om magic numberskonserten innan jul, det var så mycket så rörigt just då.
Alltså, den enda lilla unsen av julstämning jag över huvudtaget kännt de senaste åren var när de äntligen kom inlallande på scenen till tonerna av this is a song. Då kunde jag för en kort stund se meningen i blinkande julbelysning på två i onödan nedhuggna stackars granar. Kanske för att de gömt dem i heliumballonger och jag är väldigt svag för ballonger som svävar. Hursomhelst försvann den julstämningen när några mongon utklädda till tomtar började härja runt på scen i slutet av spelningen. Det var inte alls roligt. Sen slängde angela en julklapp i ögat på nått kid så den blev tillfälligt blind.
Forever lost var det klart bästa men också undecided. Okej, hela spelningen var fantastisk och jag är så otroligt glad att jag gick. Inte minst för att träffa sofia och magnus!!!1 Jag fick åka i deras bil sen och vi lyssnade på magic numbers hela vägen in till stan. Sen skjutsade de till och med hem oss.



Idag är ambisionerna ganska luddiga. Jag borde tvätta, men om jag istället bokar tvättid någon annan dag räknas det ju som att jag har tvättat. Väl? Värt att tänka på. Dessutom har jag en del kläder jag borde göra mig av med och styra upp min garderob. Men det är ju inte så kul. Alltså blir det en annan dag.

Moa verkar vara hemma igen.
kiddo kommer upp i februari.
igår klippte jag håret på peter.
och igår började sof på vårt jobb.

Lee har kommit hem från gotland. Eller om det var från dalarna. Hon kom förbi och gav oss vattna-blommor-present, fast peter mest vattnat och jag mest spelat piano. Hursomhelst är det fint att ha sina enda trevliga grannar tillbaka. Jag har bestämt mig för att inte tycka om de andra, jag orkar liksom inte engagera mig i det.

Och jag ska träffa elin idag, det är strålande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0