say hey say ho

Ord som kan få mig att fnittra inombords nästan varje gång:
plantskola
tamburmajor
alkov


Jag har under ett ganska långt tag sett det som helt meningslöst att dricka alkohol eftersom jag enbart blir trött (på sin höjd pilsk eller otrevlig, men det känns knappast värt bakfyllan) men gårdagen rådde bot på min svacka. Skulle ta en fika med lotta och syndikalisten men en fika blev en öl som blev flera som blev flödande alkohol och carmen och GUD så kul har jag inte haft på länge. Lite känns det som att återförenas med sin bättre hälft. Eller iaf som en arm eller ben som har fattats lite. Var säkert över ett år sen jag och Lotta hängde och bra många år sen folk blandade ihop oss. Jag vaknade med blåmärken och huvudvärk men ändock ett leende på läpparna. go livet, ibland. Fast det är bitterljuvt, det är det jämt.




Och så tusen andra saker av större och mindre karaktär som jag önskar jag mindes.
På onsdag får jag nytt schema på jobbet. Vad som helst kan hända och jag är lite nervös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0