Okej skruvarna

var mätare som stockholmshem satt upp för att ännu en gång mäta att det är keff med vår lägenhet. Jag menar första mätningen där de sågade upp vårt golv gav det otvetydiga resultatet att det är för höga värden i vår lägenhet. Men kolla en gång till, gör det bara. Den här gången måste vi föra en dagbok över allt som händer i köket typ kokade nudlar, använde rengöringsspray (eller hårspray, stod det -_-), brände vid pommes.

Vår ytterst otrevliga hyresvärd ringde häromkvällen vid typ 10 när jag var helt sovig och meddelade detta. Jag fattade inte om det var ett skämt. Sen sa han att vi inte behövde anteckna allt som sägs. Det var tydligen ett skämt men jag glömde bort att skratta. Sen ville han ha allas mobilnummer och jag blev helt nervös.

Idag är jag rätt invincible på jobbet men börjar bli riktigt sjuk. Det suger big time.
Fast jag fick just wienerbröd vilket är PEPP! jag skulle kunna göra mycket för ett wienerbröd, det säger jag er. Det finns fruktkorgar också så jag har försökt trycka i mig så mycket jag bara kan. Skitgoda apelsiner, jag har saknat apelsiner.

jag - Jag har läkartid nästa vecka
lillchef - mhm, vilken tid och dag var det
*skriver i almnanackan 'liv tandis'*
jag - ah det är iofs gyn.... men det måste du kanske inte skriva
så skrattade hon förtjust. Jag tänkte inte på att hela företaget inte behöver ta del av den infon.
(mina eventuella bloggläsare däremot? lovar att berätta alla detaljer! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0