smultronrosa som sommaren

Jag har antagit en smårosa (grisskär?) hudton på delar av kroppen. Jag har börjat gå runt i badshorts och bikini så mycket jag bara kan, på sin höjd linne och kjol. Inte så mycket för att jag "solar" som för att jag blir lycklig av att ha lite kläder på mig. Det är ett statement verkligen. NU ÄR DET SOMMAR, skulle man kunna säga.

Flytten skrämmer mig lite. Jag blir helt slut i huvudet bara av att tänka på hur mycket grejer jag har. Det mesta är väl kläder och rätt lätt att flytta förvisso. En bokhylla och en säng, båda har ju utan problem blivit flyttade förut så det borde inte kännas jobbigt. Vi flyttar nog någon gång runt den 17 juni och jag längtar tills allt ska bli klart.

Det som frustrerar mig litegrann just nu är människors luckor i allmänbildning (kaboom- sten i glashus). Att alla jag pratar med inte vet om att Bamse, Nallemaja och Surre är de enda som blir starka av dunderhonung. Tilläggas bör väl att nallemaja får ont i magen i tre dagar och att på nittitalet uppfann Rune Andreassons efterträdare en superskurk som också blir stark av dunderhonung. Jag tycker dock att sånt som gjorts efter Rune Andreassons tid är rätt värdelöst och jag tror han vänder sig i graven. Men ändock, har min generation bara läst KP?

Min sambo har nog gått bananas på riktigt nu. Hon har dammsugit hela förmiddagen, men bara sitt tiny room. Alltså ett antal kvadratmeter och hon har dammsugit i ett par timmar vid det här laget. Undrar vad som kommer här näst.

Min monstera har förresten en liten stump! Jag upptäckte det igårkväll när jag satt och tittade på den. Det kan mycket väl vara början till en luftrot. Jag måste lära mig allt om dessa, jag har inte hunnit det ännu.

dagens låt är love minus zero/ no limit


Kommentarer
Postat av: anders

my love she speaks like silence

without ideals or violence



(Det är en av mina favvisar)



Vi kan verkligen behöva lite växter här. Igår frågade Fredrik "Vad skall vi göra för att göra det lite hemtrevligare här?".

2008-06-09 @ 13:01:12
URL: http://holmstroem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0