Nej, det här är mina framtida män

image165

Undrar bara var man får tag på dem. Nåväl, trädgårdsprydnader ftw.
Idag har min odling verkligen gått framåt ! Har försått lite fröer i mjölkkartonger och dyl. Samt satt om både min monstera och min största fikus robusta. De ser finfina ut i sina nya hem. Jag stod även och pillade på växtnäring när jag var på ica förut men vi får väl se. Min monstera behöver en ny plats och vi får väl se hur det går.

På temat "that's a first" Vaknade jag halv sex imorse med den sjukaste mensvärken jag har upplevt och kräktes för att jag hade så ont. Det var en ny men inte så trivsam upplevelse. Så jag låg i sängen hela förmiddagen och kände mig invalid. Nu har jag iaf varit ute en sväng och träffat världens sötaste mops. kicki. Kicki har med största sannolikhet adhd men vi kommer bra överens.

Annars är odla.nu verkligen det senaste. Jag bara älskar det innerligt! Och så googlar jag heterosexualitet, med stor besvikenhet. Det verkar inte vara mycket vettigt skrivet om företeelsen. Hur kommer detta sig? Finns iofs en bok i ämnet jag funderar på.

wiki säger "Heterosexualitet är en sexuell läggning där personen uteslutande eller huvudsakligen känner attraktion till personer av det motsatta könet." Det komplicerar saker i alla fall en del.

I övrigt är något av det mest fascinerande med gemene mans språkbruk att Hetrosexualitet är så utspritt, nästan vanligt. Heterosexuella har sex med heterosexuella av samma kön upprepade gånger till exempel. Heterosexuella fantiserar om homosexuellt sex. Heterosexuella förälskar sin i personer av samma kön. MEN DE ÄR LIKFÖRBANNAT HETROSEXUELLA!! Vad beror detta på?
I psykologin i gymnasiet fick vi lära oss att Heterosexuella i könsdelade fängelser drivs till Homosexuella handlingar. Vad detta egentligen innebär har jag inte riktigt förstått. Vad gör dem till heterosexuella?? Per egen definition? Och hade min psykologilärare läst uttalanden från alla kvinnoanstalter i amerikat?
Så vad är en homosexuell handling? Räcker det med att se schlagerfestivalen regenbundet?

Ibland säger folk att jag krånglar till det för mig själv. "Men hallå det vet man ju bara. Det bara är så"
Dessa gånger uppskattar jag att jag krånglar till det för mig själv. Jag att jag inte är en av dem som inte ser skogen för alla träd. Skogen är där, jag lovar. Man måste bara backa ett steg och kika på sammanhanget ibland.


bonuslista:

Tillfällen jag känner mig heterosexuell
1. När jag läser Tiina Rosenberg. Eller ens läser om henne.
2. När äldre människor tycker det är gulligt att jag har ett förhållande med en man
3. När jag träffar folk som är politiskt lesbiska
4. När jag ser på fab 5
5. När jag tittar på beck
6. Paraktiviteter, medvetna eller omedvetna sådana

Tillfällen när jag inte känner mig (nog) Heterosexuell
1. När collin firth är halvnaken i pride and prejudice och jag verkligen inte får upp den
2. brudbrudar
3. klubbar med Heteroinriktning
4. Män som hetrobrudar gillar (läs: Vin Diesel , Måns Zelmerlöw, Darin, Johnny depp, brad pitt, Dregen, Richard Gere, Orlando Bloom, Mikael Persbrant) Alltid så sitter jag med tom blick när folk talar om dem.
5. Folk som är fast i normen
6. När jag har klänning eller tjejskor och känner mig som en transa.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

charmiga ;D

2008-03-03 @ 20:28:48
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Martin (videobloggarn)

coola... tomtar...?

2008-03-03 @ 20:30:32
URL: http://videoklipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0