hemtjänststörning.



De senaste dagarna har jag tänkt lite på hur mitt sociala beteende förändras av min yrkesroll som vårdbiträde. I det stora hela har det ju mestadels gjort gott för min personlighet att lära mig hantera alla dessa bizarra situationer och människor med värme. Men ett fenomen som jag blivit uppmärksam på är att jag känner den där automatiska värmen för folk i riktiga världen också. Jag är helt enkelt snäll mot idioter även när jag inte får betalt för det. Jag försökte förklara för mina arbetskamrater igår. Jag tror sättet att vara fysisk mot människor påverkar mig jättemycket. Normalt sett tar man inte på människor man inte tycker om (nu snacker jag klapp på axeln, inget snuskigt) och håller ett rejält avstånd rent fysiskt. Men när jag tränas att sudda ut de reaktionerna glömmer jag att det inte är okej att ta på folk bara ändå. Tänk om jag skulle lägga armen om konduktören nästa gång jag åker tåg? Det fungerar ju inte. Och ännu värre med människor jag håller på att lära känna. Snart kommer jag förolämpa människor genom att ta på dem och använda min hemtjänströst.
Jag måste nog genomgå en avvänjning när jag går på tjänstledigt (vilket är om typ NOLL månader) och bli socialit välanpassad. Om någon känner för att bli min guru går det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0