sol ute sol inne

Guuud, vad varmt det har blivit och jag ska inte klaga det minsta. Jag älskar det älskar det älskar det. Igår var emil här och vi åt middag ute på gräsmattan. Sen skulle jag och pete ut och öla, vilket utvecklades till en svår saknad av kolonilotten. Så jag drar på mig inlines, peter tar sin skateboard och så sätter vi emil på en kickbike och beger oss. Vi måste sett så sjukt roliga ut, jag skrattade så jag höll på att ramla. mysig utflykt ändock.


Rättelse: tickan är kiropraktor, inte naprapat! Var jag nu fick det ifrån. Han går ändå på skandinaviska kiropraktorskolan eller något liknande. Jag misstänker att kiropraktorer snackar skit om naprapater och andra lägre stående på fikarasterna. Jag hoppas det, det är viktigt att nära motsättningar.

Här kommer en rolig (i guess you had to be there) berusad konversation från efter teatern med jobbet när alla var så fulla (fritt från minnet)
Chefen: Men är det så att dagen och kvällen har något emot varandra?
Jag: Ja, alltså det måste vi ju. Det är vi mot dom: hemtjänst mot hemsjukvård, dagen mot kvällen, ligna mot tidelius osv. Hur skulle man annars klara sig.
Chefen: Man kanske kunde bygga på de där motsättningarna ytterligare på något vis
Jag: Jag tänker femkamp... vi mot dom. En heldag på gröna lund istället för firmafest Så kan vi bevisa vilka som är bäst.
Peter: Ja, vi får ju inte glömma den urgammla motsättningen Tjejerna mot Killarna!
Chefen: Javisst! och den har ju facket gjort sitt bästa för att hälla bensin på elden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

och just där kommer vår kära kollega XXXX in och säger något i stil med "pratar ni feminism och fackets länekveterier?" och du säger "nä vi pratar gröna lund."

2008-05-11 @ 03:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0