oh really?!

Det är visst inte bara jag som är spydig i text. Barbara Caine och Glenda Sluga skriver:
"Även Freud ansåg att kvinnors sexualitet var passiv, och att den väg som kvinnor måste vandra från småflickans aktiva barnsliga sexualitet, till den vuxna kvinnans vaginala, passiva sexualitet var mödosam och svår".
Jag förstår att det inte är ett skämt men jag tycker det är härligt uttryckt.

Lunchdejten var trevlig, och fråga nu inte om jag fick till det för en gentleman avslöjar inte sånt!

Tillbaka i skolan, glömde de viktiga papprena jag hittade hemma.
Träffade Jonas vid pendeln. Pratade osammanhängande en liten stund.
mmmkey? Ska jag sätta den här texten nu en gång för alla?
kidsen några datorer bort råkade just radera hela sin text och bröt ihop.

Jag har en dröm om att bo på orvar odds väg någon gång. Det kommer såklart inte hända inom en snar framtid men jag brukar tänka på det ibland. Idag i en av mina texter stötte jag på Orvar Odd. Han var en dum snuskgubbe i mitten av 1800talet och den sexuella dubbelmoralens era. Sen insåg jag att det bara var en snuskgubbe som använde pseudonymen Orvar Odd och att Det var en legend sen långt tillbaka. Vem hade kunnat föreställa sig det?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tjoho!!! Ännu en blogg där jag kan spendera min arbetstid!!!

2008-10-30 @ 21:25:19
URL: http://redbanner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0