roligt?

Roligt är att anders tipsar mig om darkside.
Trevligt är kvällsfika och prat om livet.


Otrevligt och Oroande är att en våldtäkt fortfarande inte är en våldtäkt. Tidigare har det talats så mycket om problemen i brottsbalken som gäller sexualbrott. Domarna dömer enbart efter de riktlinjer de har, så nu ska det ha ändrats lite här och var. Men vad händer? Nämdemännens kassa kvinnosyn gör förändringarna i lagarna totalt verkningslösa.
Det har även talats om problem med bevisbördan, ofta sker sexuella övergrepp inte med några vittnen. Alltså står ord mot ord. Förövaren mot offret. Plötsligt finns inte detta problemet. I urdrag från förhöret/rättegången beskriver den anklagade att offret sagt nej, men att han bändat i sär hennes ben och haft sex med henne mot hennes vilja. Relevant här är att han förstått och är medveten om att det är ett övergrepp.

MEN TROR NI DET ÄR SÅ ENKELT ATT BLI DÖMD FÖR VÅLDTÄKT?
Jag säger inte att valerie var frisk jag säger bara att det är så jävla förståeligt att snappa till sist.

Idag tänkte jag publicera ett citat av john stuart mill på min blogg men sen visade det sig att anders lagt upp det i sin blogg så det skulle kännas lite fånigt. De senaste dagarna har vi hållt på att säga samma saker i munnen på varandra flera gånger. Alltså en mening, inte bara något ord. Och inte "ska vi dricka kaffe" utan viktiga saker. Jag tror att vi håller på att komma in i en märklig symbios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0