småborgerligheten kommer krypande

Jag ska på opera på fredag. Det är verkligen ett medelklassintresse hur man än vander och vrider på det. Fast det ska bli spännande, bäst är om vi måste åka direkt från jobbet och kommer i arbetskläder när alla andra har balkläder.  Annars är ju mina intressen hästar och körsång. Det känns däremot... eh.. ungefär likadant. Kören igår var toppen och jag blir alltid så glad av att träffa lee.

Nya jobbet är nog det bästa jag vet. Fast jag ska skaffa fler, nu är mångsysslare det senaste.

Emma goldman retar gallfeber på mig även om jag vill se saker som barn av sin tid. Jag blir inte mindre dogmatisk av att gå på högskolan, jag gör verkligen inte det. Igår sprang jag på jonas och påmindes om att jag också vill plugga etnologi. Jag vill verkligen det men om jag knappt klarar av att lära mig något jag i princip redan vet hur tusan ska jag lyckas få in något annat?

Funderar på om jag ska söka B-kursen i genus eller ej. Det lutar åt att jag gör det men så har allvaret inte kommit igång ännu. Vi har inte haft något seriöst seminarium och jag kommer nog inte inse allvaret förrän vi har tenta på skiten. Tills dess kan jag nog inte svara på om det här är grejen. Fast jag måste erkänna att jag är sugen på att läsa och läsa och läsa och aldrig sluta. Jo kanske om jag har någon spexig master eller något.

Jag pratade med Virge igår. oh how i miss her!!1 ska upp och hälsa på så snart det bara går. Det är väl inte så dyrt att ta sig till värmland? Annars funderar jag över esf med svår beslutsångest...

Jag håller på att vänja mig vid tanken att vara nykter ett tag. Det känns mest avslappnande. Som att jag inte behöver göra så mycket saker. Mer tid till hästar och körsång och studier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0