stud?

Vi har äntligen fått hyresavtal. Jag skrev "mångsysslare" under sysselsättning och angav peter hsb som min referens. Övertalade peter att skriva Stud. under sysselsättning så man inte vet vilket språk det ska utläsas på.

Jag kan inte nog understryka att Fanny Ambjörnsson är en av mina absoluta favoriter. Jag vet inte om jag ska klassificera henne som författare, etnolog, feminist eller idéproducent men det är väl det fina med queer att man inte behöva inordna människor i kategorier. no?

Hittade följande ola magnell-travesti från början publicerad i fjollfronts magasin:

snälla bögar gifter sig i kyrkan
talar om fobi och tolerans
byter kamp mot ängslig heterodyrkan
snälla bögar kommer ingenstans
inte ger man fan i politiken för man är homosexuell


synliggöras i televisionen
heterokillen görs så gott som ny
mänskovärdet sätts av konsumtionen
rosa pengar ger dig bättre hy
den ger sitt liv för kosmetiken blir kapitalets lydiga rebell


trycka flygblad, gå och demonstrera
man och vit och heteronormativ
vill du själv din kamp få formulera
är du inte längre objektiv
straightas dominans gör politiken osynligt endimensionell


vi som vägrar rätta oss i leden
och förbli ett pk-alibi
utmanar den sexuella freden
inga gränser för vad vi kan bli
ingen kommer undan erotiken om makt ska ses som strukturell
inte ger man fan i estetiken fast man vill va en stygg rebell


Det är skönt att sno bilder/texter av människor som är autonoma/frihetliga/whatever och har "egendom är stöld"- inställningen. Den gör mig liksom lugn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0