Om omtänksamhet.


Just nu är jag väldigt rörd. Min kursare, gruppkamrat men inte som att vi hunnit komma varandra nära, mailade just över lite uppgifter om lektionen jag missade i tisdags. Det kan man ju tycka är en liten grej, men nä! Jag hade inte bett henne eller någonting. Alltså:
1. hon märkte att jag var borta och tänkte att jag behövde få info om läxor och sånt.
2. hon mailade mig och skrev att jag saknades sist och undrar hur jag mår <3
3. dokumentet jag skulle ha fanns bara i pappersformat så hon satte sig och SCANNADE IN DET till mig. fy vad fint, jag blir så rörd!
4. Dessutom skriver hon i mailat något om att hon hoppas att hon inte stressar mig om jag ligger sjuk.

Det här är så sjukt mycket omtanke och empati att jag håller på att svämma över. Människor är snälla ibland, det vet jag. Men att sätta sig in i någon annans känslor i så många led är riktigt ovanligt. Jag borde ge henne en kram och en present för att hon är så fin.


Nu dricker jag frukostkaffe och längtar till marocko!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0