brr brr brr

Herre min skapare, vilken kall dag. Jag skojar inte, jag hade 4 par byxor på mig och frös ändå. Hur i hela fridens dar får man på sig så många byxor samtidigt kanske ni undrar (ja för det var samtidigt, sammanlagt blir det minst 6). Men det gick. Och frös gjorde jag, fast jag var ute och promenerade frasse som en liten hund. Det var också tre hundar i stallet som skällde och sprang. Men jag var modig vill jag lova.
Peter hade nästan i nyårslöfte att vi skulle skaffa en hund. Det lär inte hända, men jag antar att det är lika bra att jag slutför min kbt (och påbörjar den) innan dess. Mitt nyårslöfte var att räkna hur många orgasmer jag får i år, eftersom att jag har hört på operah att om man får 200 orgasmer på ett år så blir man friskare. Och friskhet är något jag inte är bortskämd med.

Bästa söndagsfikan på bönor och bakat. Jag gjorde även en kändisspotting. Robin och Kevin Tainton. Eller så såg jag dubbelt, de är tvillingar så det är lätt hänt att jag såg trodde jag såg olika fast den bara flyttade sig. Googlade dem just och såg att de förekommer på stockholmsfinest.com. Ja alltså, jag var dödligt förälskad i någon av dem i mellanstadiet. Det var hela min klass, flickorna alltså. Det var det rätta att vara. Och för er som inte vet är de Blossom taintons ungar, tillika David Taintons systerbarn.

Öh, jag tänkte på något. JO! Jag trodde jag såg mormonen jag dejtade för länge sedan. Jag åkte pendel och var nära att ta upp mobilen och ringa och se om hon svarade. Men sen insåg jag att det kunde gå sett och nöjde mig med att sitta och stirra lite fundersamt. Hon åkte fel pendeltåg, om det nu var rätt person. Och hon såg inte så ung ut. Fast det kanske jag inte heller gör, jag är ju en mogen kvinna nu. Hon är också äldre än mig vilket är bra eftersom jag i olika utsträckning föraktar människor som dejtar yngre tjejer. Jag ser det som en brist i personligheten.

rättelse: badrummet har blivit städat någon gång nyligen men någon i hushållet smutsar väl ned något ofantligt. Det är också ett sätt att se det.

Jag blir så glad av att få skriva meningslösa saker. Jag blir det verkligen. Men ibland minns jag att detta ÄR en blogg. Vilket tekniskt sett skulle kunna göra mig till en bloggtjej, då jag är av kvinnligt kön. Bloggtjej som ibland blir förknippats med fascionistas vilket på ett sätt gör mig fysiskt illamående. Liv Strömqvist har den bästa serien om detta i min fantastiska julklappsalmanacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0