mormoner!

Mormoner är en allmän betckning på medlemmar av Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga.  Deras naturliga habitat är i amerikat men de förekommer även i våra breddgrader.

Joseph Smith berättade för sina anhängare att han erhållit information om gömstället för rörelsens heliga skrift, mormons bok. Om detta finns ett hysteriskt roligt south parkavsnitt som jag rekommenderar. Det finns även en sång.
Ursprungligen tilläts månggifte bland mormoner, något som är tacksamt att skämta om än idag, men sanningen är att det avskaffades 1891. Dock finns fortfarande fundamentalistiska mormoner i utah som praktiserar polygami men får då inte vara med i mormonkyrkan. Lite så var det med hon jag dejtade, även om hon inte var polygam. 
Mormonerna anser nämligen att all form av sexuell aktivitet som inte sker mellan man och hustru och är jävligt tråkigt är en synd. Det klassiskt religösa "allt roligt är synd"-fenomenet. Homosexellt leverne är givetvis inte okej, precis som Jessica så riktigt påpekade. Anledningen att jag kallar personen i fråga mormon är för att hon är uppfostrad inom mormonkyrkan och har kvar de värderingarna mig veteligen. Och för att jag vill verka häftig.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Men Kuk-Liv! Jag tycker att du är häftig vad du än gör!

2009-01-06 @ 21:44:39
URL: http://www.redbanner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0